• BELANGRIJKE INFORMATIE VAN HET BESTUUR: Uitwerking Coronaprotocol ten behoeve van trainingen en speelweekenden in sporthal Zuiderpark!

9 nov 2021 secretaris
  • Met ingang van 6 november jl. zijn door de overheid verscherpte maatregelen rondom corona van toepassing verklaard,  waaronder het hebben van een CTB (CoronaToegangsBewijs) bij betreding van de sporthallen voor iedereen vanaf 18 jaar.

In aanvulling op onze eerdere mededeling zijn voor KV Apeldoorn bij betreding van de sporthal Zuiderpark de volgende regels van toepassing:

Op trainingsavonden:

• Iedereen van 18 jaar of ouder wordt gecontroleerd op een geldig Corona Toegangs Bewijs (CTB). Deze Coronacheck moet worden uitgevoerd door de trainer, aanvoerder of teambegeleider middels de Corona Scanner app https://coronacheck.nl/nl/scanner.

• Tijdens trainingen is geen publiek meer toegestaan. Deze keuze maken we als vereniging omdat toegangscontrole gedurende deze avonden niet continu bezet kan zijn.

•  Voor iedereen vanaf 18 jaar is toegang tot de sportkantine alleen toegestaan met een geldig CTB.

Op wedstrijddagen:

• De sporthal is uitsluitend te betreden en te verlaten via de hoofdingang.

• Iedereen van 18 jaar of ouder wordt gecontroleerd op een geldig Corona Toegangs Bewijs (CTB) en krijgt een stempel op de hand zodat men zich vrij kan bewegen op en rondom de sportaccommodatie en in de sportkantine. Dit geldt zowel voor spelers als voor toeschouwers.

• Deze Coronacheck moet worden uitgevoerd door de dan aanwezige zaalwacht  (eventueel aangevuld met vrijwilligers) middels de Corona Scanner app https://coronacheck.nl/nl/scanner.

• Jeugd tot en met 17 jaar heeft ook toegang tot de sportkantine

• Iedereen van 18 jaar en ouder heeft alleen toegang tot de sportkantine met een geldig CTB.

Wij willen benadrukken dat ook wij, als bestuur, liever vandaag dan morgen van alle maatregelen af willen zijn en dat er verschillende ideeën en meningen zijn over dit onderwerp, maar we vragen iedereen tijdens het betreden van de sporthallen deze regels te accepteren zodat we lekker kunnen blijven sporten met elkaar.

Het zal een flinke extra inspanning van ons allemaal vragen om een goede controle mogelijk te maken en te voldoen aan de eisen die de overheid heeft gesteld. Dit vraagt inzet van flink wat vrijwilligers op de wedstrijddagen om dit rond te krijgen en we doen daarom een beroep op leden en ouders om een CTB controle taak op zich te nemen en zich daarvoor aan te melden bij Joep Eijselendoorn: joep@kvapeldoorn.nl.

Het Bestuur.