• Benedictus Benedictus (68) heeft 2 weken geleden na zo’n 50 jaar een punt gezet achter zijn actieve carrière als scheidsrechter. Sinds 1968 is hij actief geweest als scheidsrechter op de korfbalvelden. Daarnaast is hij de al jaren actief als KNKV-beoordelaar/begeleider. Ook was hij binnen onze vereniging actief als begeleider en vraagbaak.

Naast dat Dictus destijds in Elspeet is komen wonen en ook zijn kinderen actief waren en zijn in het korfbal, is Dictus ook spelend lid geweest bij Steeds Hooger waar hij zijn mannetje stond met name in de rebound.

Dictus is al veel jaren verbonden met de vereniging als scheidsrechter en beoordelaar en heeft ook al vele functies bekleed als vrijwilliger van de KNKV binnen het gebied van arbitrage, hierbij moeten we o.a. denken aan:

• Lid Tuchtcommissie KNKV;
    • NKSV Bestuurslid en adviseur;
    • Lid landelijke adviescommissie Arbitrage;
    • Districtswerkgroep arbitrage.

Op woensdag 16 januari, na afloop van de wedstrijd Apeldoorn MW1 - Sparta (Zw) MW3, ontving Dictus uit handen van Jurgen Thoma (KTZ - Arbitrage KV Apeldoorn), namens het Bestuur en vereniging KV Apeldoorn, een leuke attentie als dank voor de activiteiten als vrijwilliger. Natuurlijk werd ook zijn vrouw Renske voor de jarenlange steun op de achtergrond, in het zonnetje gezet met een bloementje.  Gelukkig stopt Dictus niet met alles wat met korfbal te maken heeft, hij blijft actie als KNKV-beoordelaar voor de KNKV en de vereniging. De vereniging is Dictus zeer erkentelijk voor al zijn inzet in de afgelopen jaren.

Foto laatste fluitsignaal.