• Vanaf dinsdag 29 september 18:00 uur zijn er (tijdelijke) verscherpte corona maatregelen voor de sportverenigingen.
    De belangrijkste punten staan hieronder beschreven:
    Kantine en kleedkamers
    • De kantine is de komende drie weken dicht (dus in elk geval tot dinsdag 20 oktober).
    • De kleedkamers zullen wel open zijn, maar hierbij geldt het advies om zoveel mogelijk thuis om te kleden en te douchen.
    • Er zijn maximaal 4 personen van 13 jaar en ouder toegestaan in elke kleedkamer

Toegang tot de accommodatie tijdens wedstrijden en trainingen
    • Er is geen publiek toegestaan bij trainingen en wedstrijden.
    • Ouders kunnen hun kinderen begeleiden tot aan het hek.
    • Chauffeurs van bezoekende teams (t/m 17 jaar) vallen onder teambegeleiding, en dus niet onder toeschouwers. Zij hebben dus wel toegang tot de accommodatie.
    • Ouders die hun kinderen naar een thuiswedstrijd rijden worden beschouwd als toeschouwers en krijgen dus geen toegang tot de accommodatie.
    • Alle spelers, verzorgers, officials en trainers, dienen de accommodatie na hun wedstrijd z.s.m. te verlaten.
    • Een teambespreking (vooraf en/of in de rust) vindt buiten plaats.
    • Reservespelers en stafleden > 18 jaar houden 1,5 meter afstand.
    • Houd ook 1,5 meter afstand tijdens rustmomenten.
    • Kleed je bij uitwedstrijden bij voorkeur zo veel mogelijk al thuis om.
    • Neem je eigen bidon mee en drink daar alleen zelf uit.

Over de consequenties van het totaalpakket aan nieuwe maatregelen is het KNKV in overleg met NOC*NSF. Het KNKV komt zo spoedig mogelijk met een nadere reactie en aan de hand van die
    informatie werkt het KNKV ook de pagina met veel gestelde vragen en antwoorden verder bij.
    We vertrouwen erop dat iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt en dat we elkaar helpen herinneren als we zien dat het mis gaat.

Link naar veelgestelde vragen over het coronavirus en sport