• GEZOCHT vrijwilligers(leden) voor de jurytafel bij zaalkorfbalwedstrijden

30 mrt 2018 Beheerder
  • Vanaf volgend seizoen zaalcompetitie zullen bij alle thuiswedstrijden van ons 1e team leden in Apeldoorn aan de jurytafel actief zijn met een juryvoorzitter, schotklokbediener , tijd- en scorewaarnemer en omroeper.
    Hoe meer wedstrijden des te groter de groep actieve juryleden moet zijn. Hierdoor voorkomen we dat steeds dezelfde mensen ingezet worden. Hoe groter de groep actieve en actueel opgeleide juryleden is, des te beter kan de spreiding van hun inzet over de verschillende wedstrijden gebeuren, waarbij het dan vanzelfsprekend ook steeds beter mogelijk is om rekening te houden met de wensen van deze juryleden. De functionarissen zijn officiƫle vertegenwoordigers bij de wedstrijd en moeten daarom lid zijn van het KNKV.
    De jurytafel wordt gebruikt bij wedstrijden waar gespeeld wordt met de schotklok.

De jurytafel bestaat uit 3 leden, te weten:

Juryvoorzitter De juryvoorzitter draagt de verantwoordelijkheid voor de jurytafel. De juryvoorzitter ziet er op toe, dat alle taken, die aan de jurytafel zijn toevertrouwd, op een juiste wijze worden uitgevoerd en de daarbij behorende regels in acht worden genomen. De juryvoorzitter wordt na opleiding gecertificeerd vanuit de KNKV. Uiteindelijk valt de jurytafel en al diens functionarissen onder de eindverantwoordelijkheid van de scheidsrechter.

Schotklokbediener De schotklokbediener zorgt voor een juiste en adequate bediening van de schotklok. Hij/zij voert de taken uit die horen bij de functie onder verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

Tijdwaarnemer De tijdwaarnemer zorgt voor een juiste en adequate bediening van het tijd- en scorebord. Hij/zij voert de taken uit die horen bij de functie onder verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

KV Apeldoorn is nu dringend op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om vanaf het komende zaalseizoen 2018-2019 zijn/haar steentje hieraan bij te dragen. Als vrijwilliger maakt je de hectiek en soms de spanning van de wedstrijd van heel dichtbij mee. Er zal natuurlijk een korte cursus/instructie volgen (de schotklokbediener en tijdwaarnemer zijn na korte instructie gereed en worden niet meer gecertificeerd), we hopen op minimaal twee teams te kunnen samenstellen. Lijkt het je leuk, wilde altijd al zoiets doen en heb je interesse?, geef dit dan snel door aan: Jurgen Thoma
    06-40614389 of via de mail arbitrage@kvapeldoorn.nl

Commissie Arbitrage KV Apeldoorn