• De Kangoeroe Klup, wat en waarom?

• De Kangoeroe Klup is in het leven geroepen om verschillende redenen. De belangrijkste is dat we graag zo veel mogelijk kinderen kennis willen laten maken met korfbal. We zien dat terug in het vergroten van ons ledenaantal. De Kangoeroe Klup speelt ook in op maatschappelijke ontwikkelingen zoals het steeds vaker voorkomen van obesitas bij kinderen en de aandacht voor normen en waarden.
    Buiten dat het gezond is voor de zowel kinderen (beweging) als club (nieuwe leden) is het ook een sociale gezelligheid.

De naam ‘Kangoeroe Klup’ is gekozen omdat de kangoeroe veel overeenkomsten heeft met vaardigheden die horen bij de korfbalsport, zoals snelheid, wendbaarheid en sprongkracht. Daarnaast heeft de kangoeroe een buidel die aan jonge kangoeroes bescherming en veiligheid biedt. De Kangoeroe Klup is symbolisch gezien de buidel - een veilige en warme plaats - voor de jongste leden!

Door kinderen op jonge leeftijd aan de sport en aan een club te binden, kunnen korfbalverenigingen een positieve bijdrage leveren.
  • Kangoeroe Klup
  • Scoro, Jumper, Funny en Spurt

• De Kangoeroe Klup heeft 4 leden van het eerste uur namelijk Scoro, Jumper, Funny en Spurt. Deze kangoeroes vormen de basis van alles wat met de Kangoeroe Klup te maken heeft; de nieuwsbrief, de flyers, de website en kleurplaten, worden allemaal tot leven gebracht door deze vier Kangoeroes.

Ons hebben ze al geïnspireerd, u ook?
  • De Kangoeroe Klup is niet gericht op het aanleren van korfbaltechnieken en het spelen van wedstrijden. Uiteraard hebben veel spelvormen wel een vette knipoog naar het korfbal.

De Kangoeroe trainingen zijn op verschillende zaterdagen. Voor het komende zaalseizoen van 2022/2023 staan voorlopig de onderstaande data gepland voor de Kangoeroe trainingen.

• 3 december 2022 9.00 - 10.00 (Sporthal Sprengeloo, Pr. Beatrixlaan 10)
    • 10 december 2022 9.00 - 10.00 (Sporthal Sprengeloo, Pr. Beatrixlaan 10)
    • 4 februari 2023 11.00 - 12.00 (Sporthal Zuiderpark,  1e Wormenseweg 213)
    • 18 februari 2023 10.30 - 11.30 (Sporthal Zuiderpark,  1e Wormenseweg 213)
    • 18 maart 2023 9.30 - 10.30 (Sporthal Zuiderpark,  1e Wormenseweg 213)
    • 1 april 2023 10.30 - 11.30 (Sporthal Zuiderpark,  1e Wormenseweg 213)

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via ikdurf@kvapeldoorn.nl. Hopelijk tot snel!

Klik hier voor de flyer!