• Beste mensen,

Na een korte zomerstop gaan vanaf maandag 3 augustus a.s. een aantal teams weer trainen en later in de maand is ons terrein open voor het spelen van oefenwedstrijden, waarbij publiek welkom is.
    Jeugd en senioren bereiden zich na lange tijd weer voor op het spelen van de KNKV-korfbal competitie en we vertrouwen erop dat die begin september 2020, ondanks de opgelegde corona beperkingen, formeel van start zal gaan.

Afspraken, richtlijnen en voorzieningen
    Het covid-19 virus is nog steeds onder ons en we hebben recentelijk uit het nieuws kunnen vernemen dat op bepaalde plekken in Nederland het aantal besmettingen weer toeneemt. Dat geeft maar weer eens aan dat het ook op ons terrein het in ieders belang is om zich nauwgezet te houden aan de uitgevaardigde corona regels. In grote lijnen komt het voor ons neer op hygiëne en buiten het speelveld het handhaven van de 1,5 m onderlinge afstand als je 18 jaar of ouder bent.
    Daarom houden we de voorzieningen die we voor de zomerstop op ons terrein getroffen hebben in stand. Dat betreft met name:
    - het gebruik van de ingang bij het grote hek voor fietsers/scooters,
    - de fietsenstalling op het gras aan de lange zijde,
    - het gedegen handen wassen voor en na je training en
    - het ontsmetten van de gebruikte ballen na afloop van de laatste training van de avond.
    Daarnaast zullen er voorzieningen zijn aangebracht voor het veilig gebruik van de kleedkamers, douches en clubhuis. In essentie betreft dit het volgende:
    1. beperking van het maximaal aantal mensen in een ruimte, zoals je dat ook bij de meeste winkels ziet en
    2. rondom de bar een strakke looproute zodat de 1,5 m onderlinge afstand kan worden gerealiseerd.
    Dit alles zal met duidelijke signaalborden zijn aangegeven bij de bewuste ruimtes en er zal hierover nog een meer gedetailleerde communicatie volgen.

Dringende oproep
    Beste mensen, we vragen iedereen zich nauwgezet aan deze regels te houden in het belang van ieders gezondheid en in het belang van onze club. In de regio Noord- en Oost Gelderland is inzake het voorkomen van verdere verspreiding van het corona virus nog steeds een noodverordening van kracht op basis waarvan de gemeente zal handhaven en bij overtreding van de corona regels stevige boetes kan opleggen aan personen en club. Het spreekt voor zich dat het bij ons zover niet mag komen.

Een fijne start….
    Maar genoeg hierover. We kijken uit naar een fijne korfbal start voor iedereen en mochten zich vanuit de overheid nieuwe ontwikkelingen voordoen op corona gebied, dan brengen we jullie vanzelfsprekend op de hoogte.