• Van de JTC - Vanaf mei van dit jaar ben ik voorzitter van de JTC. Op hetzelfde moment namen Linda Gressie en Duike Boeve afscheid als JTC lid. Via deze weg wil ik hen nogmaals bedanken voor de jarenlange inzet voor de jeugd van het Apeldoornse korfbal. Inmiddels hebben we al een aantal personen bereid gevonden de open gevallen plaatsen m.i.v. volgend seizoen in te nemen.

Vanaf het moment dat ik begon zijn we vooral bezig geweest met de indeling van de teams. Op het moment dat alles in grote lijnen voor elkaar was bleek dat een aantal selectieleden bij de senioren naar andere verenigingen gingen. Dit betekende dat een beroep gedaan werd op een aantal A1 leden om door te stromen naar de selectie. Veel praten en overleg met de TC was het gevolg, met alsresultaat verschuivingen in de jeugdteams.

Ook de coronamaatregelen gingen natuurlijk niet zomaar aan ons voorbij. Gelukkig mocht er wel weer getraind worden. De ouders mochten niet aanwezig zijn op het veld bij de trainingen. Soms werd er vanachter de tralies bij het hek meegekeken. Ik hoop dat het in augustus beter wordt, zodat ik dan ook met de ouders van de jeugdleden kennis kan maken.

Alle corona coördinatoren wil ik nogmaals bedanken. Zij zorgden er voor dat de jeugd kon trainen en dus weer plezier had met korfballen. Het was wel een vreemd gezicht, rijen met kranen, materiaalschoon maken , kinderen die voor en na de training braaf hun handen wassen enz enz. Alle coronacoördinatoren geweldig bedankt (ook voor de kopjes koffie).

Tijdens het overleg bij de JTC werd al snel duidelijk dat er twee punten uitsprongen waar we mee aan de slag moesten:

• Punt 1 is de communicatie met bestuur, en de TC over opstellingen, trainingsuren enz. Zowel met het bestuur als de TC hebben we hier al afspraken over gemaakt.
    • Punt 2 is de werving: Na overleg met Nathalie Verhoeven ( Hoofdbestuur) zijn we bezig gegaan om een aantal personen te benaderen die zich bezig gaan houden met de werving van leden. Ook hier hebben we al een aantal personen gevonden die dit willen doen, waaronder een coördinator. We zoeken nog 1 of 2 enthousiaste mensen die dit leuk vinden en mee gaan doen.

Ik heb inmiddels veel trainingen bezocht en was aangenaam verrast door het enthousiasme van de teams en ook van de trainers. Het was geen makkelijke start door o.a corona, maar ik heb inmiddels al een redelijk beeld van de JTC en de teams. Het is erg leuk om de trainingen te volgen. Ik hoop dat we vanaf augustus allemaal weer naar het veld kunnen. Tot slot wil ik alle JTC leden bedanken voor hun inzet. Er is erg hard en plezierig gewerkt. Iedereen prettige vakantie en tot ziens in augustus.

Groetjes Wout Hoegen

Voorzitter JTC